Kontaktiraj nas

+385 52 453-473

Radno vrijeme

Pon - Pet 7:00 - 15:00

Hrvatska obrtnička komora u svojim je zahtjevima za obrtnike s potresom pogođenih područja tražila propisivanje odgode roka za predaju i nekažnjavanje u slučaju kašnjenja s predajom obrazaca, s obzirom da su stradali i knjigovodstveni servisi. Porezna uprava je uvažila navedeni zahtjev te uputu o podnošenju propisanih izvješća i rokovima prenosimo u cijelosti:

“Poduzetnici i/ili računovodstveni servisi s područja pogođenih potresom koji nisu u mogućnosti pravovremeno ispuniti obveze podnošenja propisanih izvješća Poreznoj upravi po svim osnovama, propisana izvješća mogu podnijeti naknadno tijekom siječnja 2021. godine, nakon ponovne uspostave veze sa sustavom e Porezna ili kada se stvore ostali potrebni preduvjeti, kao primjerice prikupljanje potrebne dokumentacije. U navedenim slučajevima nije potrebno podnositi pojedinačne zahtjeve za povrat u prijašnje stanje. Na knjigovodstvenim karticama poreznih obveznika neće se obračunavati kamate zbog kašnjenja prilikom podnošenja propisanih izvješća (obrazaca) uslijed nastalih okolnosti.

Porezni obveznici koji nisu korisnici sustava ePorezna, a čijim je nadležnim ispostavama Porezne uprave uslijed potresa onemogućen rad, propisana izvješća mogu dostaviti na slijedeće adrese:

  • porezni obveznici s područja Petrinje i Gline propisana izvješća podnose na adresu Ispostave Petrinja u Gvozdu, Trg dr. Franje Tuđmana 6
  • porezni obveznici s područja Siska pravovremeno će biti obaviješteni o alternativnoj adresi Ispostave

Pozivamo poduzetnike i računovodstvene servise da, u skladu s mogućnostima, prate objave na stranicama Porezne uprave gdje će se redovito ažurirati informacije o daljnjim načinima i rokovima postupanja ovisno o svim objektivnim okolnostima.”

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec s kolegama obrtnicima posjetio je područja stradala u potresu. Mnogi obrtnici ostali su bez prostorija za rad, ali i vlastitih domova, materijalna šteta je velika te je pitanje kada će uopće moći ponovno pokrenuti poslovanje.

Na današnjoj izvanrednoj sjednici Upravnog odbora Hrvatske obrtničke komore donesena je odluka o otvaranju posebnog žiro-računa i pokretanju humanitarne akcije naziva „Obrtnici za stradale od potresa“ koja ima za cilj prikupljanje novčanih sredstava za pomoć stradalima od potresa. Obrtnici iz cijele Hrvatske, kao i kolege obrtnici iz drugih zemalja pokazali su ogroman interes za pomoć stradalim područjima, pa ih pozivamo da se  uključe i uplate sredstva na žiro račun otvoren za donacije. Prikupljena sredstva bit će namjenski raspoređena tamo gdje je pomoć najpotrebnija.

Broj žiro-računa na koji se mogu uplatiti donacije je HR29 2340 0091 5111 1052 1, s pozivom na broj HR00  OIB uplatitelja.

Za uplate iz inozemstva potrebno je navesti swift adresu: PBZGHR2X

Hrvatska obrtnička komora donirala je 50 agregata od 2kW, 28.000 m2 plastične folije za pokrivanje uništenih krovišta te organizirala dostavu 200 kg kruha dnevno u Petrinju. Pomoć je to koja je potrebna trenutno, jer je puno ljudi ostalo bez svojih domova, a pojedina mjesta još uvijek nemaju struju, s obzirom da će uklanjanje kvarova na mrežama potrajati.

Ceh ugostitelja HOK-a i Udruženja ugostitelja Grada Zagreba pripremaju dnevno 300 toplih obroka koji se razvoze stradalima u koordinaciji s Obrtničkom komorom Sisačko-moslavačke županije i Udruženjem obrtnika Sisak.

Pomoć u saniranju štete uzrokovane potresima na ovom području bit će potrebna kroz duže vrijeme, stoga svi oni koji su na bilo koji način oštećeni, moraju znati da nisu prepušteni sami sebi.

Obrtnici, obratite pažnju na slijedeće. Pravo na nadoknadu plaćenih svih ili dijela fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. ostvaruju:

poduzetnici kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad
poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60%
poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%​
Poduzetnici s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% ostvaruju pravo na nadoknadu iznosa plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a oni koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadu plaćenih fiksnih troškova poslovanja u cijelosti.

Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost. ​

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se:

mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,
trošak obvezne pričuve,
mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
trošak komunalne naknade,
mjesečni trošak direktne spomeničke rente,
mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,
mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije,
mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina
Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih p​laćenih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) ​poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.

Više informacija dostupno je na stranicama Porezne uprave.

Poštovani obrtnici i obrtnice,


obavještavamo vas o izmjeni kriterija za ostvarivanje Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) za siječanj-veljaču 2021.

IZMJENA:


Poslodavci trebaju dokazati da su u razdoblju od 1. travnja 2020. godine do 30. rujna 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. godine, u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.


ILI


trebaju dokazati da su u siječnju 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na siječanj 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za siječanj 2021. godine i siječanj 2020. godine Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za siječanj, odnosno dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.

Hrvatski zavod za zapošljavanje objavio je nove potpore za očuvanje radnih mjesta za razdoblje od 1. siječnja do 28. veljače 2021. godine., koje se u najvećem dijelu podudaraju s potporama za studeni i prosinac. Tako su i dalje prihvatljivi poslodavci obrtnici, bez obzira zapošljavaju li radnike ili ne. Poslodavci koji zapošljavaju manje od 10 radnika prihvatljivi su bez obzira na djelatnost koju imaju registriranu.


Visina potpore i dalje iznosi ovisno o postotku pada prihoda:
- od 40,00% do 44,99% - 2.000,00 kn
- od 45,00% do 49,99% - 2.500,00 kn
- od 50,00% do 54,99% - 3.000,00 kn
- od 55,00% do 59,99% - 3.500,00 kn
- od 60% i više – 4.000,00 kn


Potpora uključuje i doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore.


Poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) ili Odlukom epidemiologa mogu ostvariti:
- 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana
- 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje
- doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore.


Poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite imaju mogućnost zatražiti dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Za ostvarivanje ove mogućnosti potrebno je podnijeti zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva propisati će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na svojim mrežnim stranicama https://www.porezna-uprava.hr/. Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, Zavod će izvršiti isplate.


Za radnike zaposlene nakon 31. prosinca 2020. godine, bez obzira na razlog zapošljavanja, ne može se odobriti potpora za mjesec siječanj 2021. godine, a za radnike zaposlene nakon 31. siječnja 2021. godine ne može se odobriti potpora za mjesec veljaču 2021. godine.


Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO -a do 30. studenoga 2020. godine mogu koristiti mjeru.
Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 30.11.2020.g., te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. siječnja 2021. godine do zaključno 25. veljače 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za siječanj i veljaču 2021. godine.
Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. veljače 2021. godine do zaključno 25. ožujka 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za veljaču 2021. godine.

KRITERIJI
1. Poslodavci trebaju dokazati da su u razdoblju od 1. srpnja 2020. godine do 31. prosinca 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za treće i četvrto tromjesečje 2020. godine, u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
ILI
• trebaju dokazati da su u siječnju 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na siječanj 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za siječanj 2021. godine i siječanj 2020. godine Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za siječanj, odnosno dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece
2. Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na prosinac 2020. godine temeljem predaje tablice pada prihoda/primitaka za odnosni mjesec i prosinac 2020. godine
3. Ako je poslodavac osnovan nakon 1. srpnja 2019. godine i posluje duže od godinu dana treba dokazati da je u siječnju 2021. godine imao pad prihoda/primitaka u odnosu na siječanj 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za siječanj 2021. godine i siječanj 2020. godine Poreznoj upravi ukoliko traži potporu za siječanj, odnosno dokazati da je u mjesecu za koji traži potporu imao pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020.g. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Ako je poslodavac osnovan nakon 1. srpnja 2019. godine i posluje duže od godinu dana, a tromjesečni je obveznik PDV-a, treba dokazati pad prihoda/primitaka iz četvrtog tromjesečja 2020. godine u odnosu na četvrto tromjesečje 2019. godine.
4. Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka. U navedenim slučajevima poduzetnici su dužni dostaviti izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu za odnosna razdoblja.

Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi https://mjera-orm.hzz.hr/

Više informacija dostupno je ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-sijecanj-veljaca/

Pitanja i odgovori dostupni su ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/korisnicka-pitanja/sijecanj-veljaca-2021-mikropoduzetnici-i-djelatnosti-upute-i-smjernice/

Provedbeni dokumenta dostupan je ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/media/213dgnwy/hzz-orm-sijecanj-veljaca-2021-provedbena-dokumentacija-2112.pdf

NE PROPUSTITE!
Prijavite se na naš newsletter!