Kontaktiraj nas

+385 52 453-473

Radno vrijeme

Pon - Pet 7:00 - 15:00
Grad Poreč Parenzo je nedavno raspisao Javni poziv poduzetnicima za dodjelu potpora za razvoj poduzetništva u 2023.
 
Fond potpore iznosi 33.180,70 eur, a bespovratne potpore i subvencije dodjeljuju se kroz osam mjera:
 
1. potpore poduzetnicima početnicima koji prvi put otvaraju obrt ili trgovačko društvo,
2. potpore za financiranje pripreme i kandidiranje EU projekata,
3. potpore za novo zapošljavanje i samozapošljavanje,
4. potpore za izradu web stranice i web shopa,
5. potpore obrtima za obavljanje poslova dadilja,
6. potpore za subvencioniranje nabave dugotrajne materijalne imovine,
7. potpore za uvođenje inovacija u proizvodnju,
8. potpore za subvencioniranje boravka djeteta u dječjem vrtiću ženama poduzetnicama
početnicama.
 
Grad Poreč-Parenzo dodjeljuje nepovratne potpore poduzetnicima - početnicima koji prvi put otvaraju obrt ili trgovačko društvo, ili imaju prvi puta otvoren obrt ili trgovačko društvo, a koji posluju i imaju registrirano sjedište na području Grada Poreča-Parenzo (registrirani su nakon 01.07.2022.).
 
Prijava na jednu od mjera ne isključuje i druge mjere. Moguće je prijaviti se na više mjera.
 
Rok za podnošenje zahtjeva je 1. prosinca 2023. godine. Za više informacija o javnom pozivu slobodno se obratite u Grad Poreč-Parenzo; Upravni odjel za gospodarstvo i EU fondove, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. , Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. , kontakt: 052/634-317
Link na Javni poziv i dokumentaciju: http://www.porec.hr/prva.aspx?stranica=3819&j=CRO

Poštovani trgovci, 

prenosimo vam inforamcije koje vam mogu biti od koristi. Nastavno na obavijest o ograničenim cijenama određenih proizvoda, obavještavamo Vas da su trgovci na malo su uz maloprodajnu cijenu dužni istaknuti i oznaku "Ograničena cijena", za navedenih 30 kategorija proizvoda.

Vizualna oznaka se ističe na jasan i vidljiv način na mjestu gdje je istaknuta maloprodajna cijena za određeni proizvod.

Izgled vizualne oznake (loga) objavljen je u Odluci i na web stranici Ministarstva gospodarstva - Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske - Obrazloženje Odluke o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda u trgovini na malo , te se nalazi i u prilogu.
 

Tablica s ograničenim cijenama proizvoda:

REDNI BROJ

PROIZVOD KOJIMA SU CIJENE OGRANIČENE

CIJENA u EUR

POJAŠNJENJE

 

  1.  

jestivo suncokretovo ulje po litri

1,72

 

 

UHT mlijeko s 2,8% mliječne masti

1,03

 

  1.  

bijeli kristalni šećer po kilogramu

1,33

 

  1.  

brašno tip T-550 glatko po kilogramu

0,80

 

  1.  

brašno tip T-400 oštro po kilogramu

0,83

 

 

svinjsko mljeveno upakirano meso (pakirano u kontroliranoj atmosferi) po kilogramu

4,11

 

  1.  

pile cijelo po kilogramu

3,32

 

  1.  

jogurt, čašica i bočica 180 grama/200 grama

0,49

cijena se odnosi na sve čašice/bočice natur tekućeg i čvrstog jogurta, pakiranje od 180 g i 200 g, a ne odnosi se na jogurte sa dodacima, tipa voćni i funkcionalni jogurti; ista je cijena za obje čašice/bočice

  1.  

polutvrdi sir Gouda blok za narezivanje po kilogramu

6,49

cijena se odnosi na sve vrste Goude polutvrdog sira u bloku cca 2 -3,5 kg za narezivanje na delikatesnom pultu; preračunava se prema težini

  1.  

riža dugo zrno po kilogramu

2,29

cijena se odnosi na kg, nema preračunavanja cijene, ne uključuje rižu paraboiled, integralnu, bio i eko

  1.  

špageti 500 grama

1,09

cijena se odnosi na sva pakiranja špageta od 500 g, nema preračunavanja cijene, ne uključuje integralne, bio i eko proizvode

  1.  

svježa jaja razred M, kavezni uzgoj 10 komada

2,45

cijena se odnosi na pakiranje kako je navedeno, pakiranje 10/1

  1.  

svinjski vrat bez kosti po kilogramu

5,49

cijena se odnosi na svinjski vrat bez kosti rinfuza po kg, preračunava se prema težini, ne odnosi se na pakirano meso

 

hrenovke pileće/pureće, pakiranje od jednog kilograma

2,69

cijena se odnosi na pakiranje od 1 kg

  1.  

hamburger slanina po kilogramu

6,99

cijena se odnosi na 1 kg, preračunava se prema težini

 

mrkva u rinfuzi po kilogramu

0,89

cijena se odnosi na mrkvu u rinfuzi kg, preračunava se prema težini, ne odnosi se na pakirane, bio, eco i organic proizvode

 

šareni grah u rinfuzi po kilogramu

1,99

cijena se odnosi na grah šareni rinfuza po kg, preračunava se prema težini, ne odnosi se na pakirane, bio, eco i organic proizvode

 

pasirana rajčica tetrapak 500 mililitara

1,09

cijena se odnosi na pasiranu rajčicu isključivo 500ml u bricku, ne uključuje ostale proizvode od rajčice pakirane u staklu, pakirane u limenkama, bio i eco

 

limun u rinfuzi po kilogramu

1,49

cijena se odnosi na limun u rinfuzi po kg, preračunava se prema težini, ne odnosi se na pakirane, bio, eco i organic proizvode

  1.  

jabuka „Gala“ u rinfuzi po kilogramu

1,39

cijena se odnosi na jabuku „Gala“ po 1 kg, preračunava se prema težini, ne odnosi se na pakirane, bio, eco i organic proizvode

 

mliječna čokolada tabla, bez dodataka u pakiranju od 80 do100 grama

1,29

cijena se odnosi na običnu mliječnu čokoladu u tabli 100 g; ako je gramaža između, preračunava se prema težini, ne odnosi se na proizvode s punjenjem, sa dodacima, bio, bez šećere i koja sadrži umjetna sladila

 

sirup sa šećerom

2,99

cijena se odnosi na sirupe pakirane od 1 litre za pripremu bezalkoholnih pića koji sadrže šećere, ne uključuje bio i eco proizvode.

  1.  

pasta za zube 125 mililitara

2,99

cijena se odnosi na zubne paste od 125 mililitara

  1.  

gel za tuširanje muški i ženski 250 mililitara

2,99

cijena se odnosi na gelove za tuširanje u pakiranju od 250 ml, odnosi se na muške i ženske

 

šampon od jedne litre

3,49

cijena se odnosi na šampone za pranje kosu u pakiranju od 1 litre

 

toaletni papir troslojni 10 rola

2,99

cijena se odnosi na toaletni papir troslojni u pakiranju od 10 rola

  1.  

higijenski ulošci standardni po komadu

0,25/kom

cijena se odnosi na higijenske uloške po komadu, ne odnose se na dnevne uloške, tampone i uloške za inkontinenciju

 

pelene standardne po komadu

0,30/kom

cijena se odnosi na pelene za djecu u svim veličinama po komadu, ne odnosi se na pelene gaćice, pelene za kupanje

 

krumpir pet kilograma

3,99

cijena se odnosi na pakiranje od 5 kg, ne odnosi se na rinfuzu, mladi, namjenski, bio, eco i organic proizvode

  1.  

Juneći vrat s kostima po kilogramu, svježe ili pakirano

6,99

cijena se odnosi na juneći vrat s kosti u rinfuzi po 1 kg, preračunava se prema težini, ne odnosi se na pakirano meso

Uredbom objavljenom u NN 107/23 mjere limitiranja cijena električne energije produljene su do 31. ožujka 2024.g., što znači da limitirane cijene električne energije vrijede za naredno razdoblje od 1. listopada 2023. do 31. ožujka 2024.g.

Za kategoriju PODUZETNIŠTVO cijene radne energije u eurima iznose kako slijedi:

A) do visine 250.000 kWh ukupne šestomjesečne potrošnje električne energije
Poduzetnici s jedinstvenom tarifom - 0,070276 EUR/kWh
Poduzetnici s višom i nižom tarifom – VT 0,074789 EUR/kWh, NT 0,036697 EUR/kWh


B) za razliku potrošene energije iznad 250.000 kWh ukupne šestomjesečne potrošnje
primjenjuje se ugovorena cijena s opskrbljivačem električne energije.
Za kupce iz kategorije poduzetništvo cijena se obračunava prema osobnom identifikacijskom broju (OIB) poduzetnika (ukupno za sva mjerna mjesta).

Što se tiče potpisanih ugovora koje članovi HOK-a imaju s HEP Opskrbom u okviru HOK Obrtnik plus projekta, napominjemo da isti i dalje ostaju na snazi, no za gore navedeno razdoblje primijenit će se obračun električne energije sukladan Uredbi Vlade, tj. limitirane cijene. Nakon isteka razdoblja važenja Uredbe, nastavljaju se primjenjivati ugovorene cijene.

Uredbom je također produljena primjena limitiranih cijena radne energije za kućanstva do visine 3.000 kWh ukupne šestomjesečne potrošnje električne energije:

Za jedinstvenu tarifu (JT) - 0,070276 EUR/kWh,
Za višu i nižu tarifu: viša tarifa (VT) - 0,074789 EUR/kWh i niža tarifa (NT) 0,036697 EUR/kWh.
Ako kupci iz kategorije kućanstva prelaze visinu šestomjesečne potrošnje od 3.000 kWh, za razliku potrošnje energije plaća se navedena cijena uvećana za 50 %.

Za kupce iz kategorije kućanstvo cijena se obračunava pojedinačno za svako obračunsko mjerno mjesto.

Tekst Uredbe: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2023_09_107_1530.html 

U sjedištu Obrtničke komore Istarske županije u Puli istarski župan Boris Miletić održao je radni sastanak s predsjednikom Obrtničke komore Istarske županije Robertom Momićem na kojem je uz potpredsjednicu Karmen Gašparini, potpredsjednika Andija Vitasovića, člana Upravnog odbora Merima Šabanovića i tajnika Erosa Sorića sudjelovali i pročelnik Upravnog odjela župana Ivan Glušac te v.d. pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo Istarske županije Elena Božac Čujić.

Župan Miletić uvodno je pozdravio prisutne i pohvalio županijsku Obrtničku komoru, koja od svog osnutka 1994. godine predano radi na očuvanju i razvoju obrtništva.

Predsjednik Komore Momić istaknuo je odličnu suradnju s Istarskom županijom, zahvalivši se županu na suradnji na brojnim projektima. Također, najavio je redefiniranje Obrtničkog sajma Istre (koji se neće održati ove godine) te održavanje 3. Festivala strukovnih zanimanja u ožujku 2024. Zamolio je i da se oba projekta uvrste u proračun Istarske županije za 2024. godinu.

Na početku radnog sastanka tajnik Komore Eros Sorić prezentirao je najnovije podatke vezane uz obrtništvo te je istaknuo kako se posljednjih godina dogodio snažan rast otvaranja obrta u Istarskoj županiji, pa je tako na dan 1. rujna 2023. godine bio otvoren 9.501 obrt, čime je premašen broj iz 2007. godine kada se uslijed ekonomske krize broj obrta počeo smanjivati. Istra je danas jedna od dviju vodećih županija po broju aktivnih obrta u odnosu na broj stanovnika.

Tijekom radnog sastanka naglašeni su problemi u građevinskoj djelatnosti uslijed zabrane građevinskih radova u turističkoj sezoni, a predstavnici Komore izrazili su i interes za što bržom izgradnjom ribarske luke u uvala Žunac - Zonchi u Puli, te su predstavili neke od projekata za buduće razdoblje. Posebno su najavili i prezentaciju istarske gastronomije i ugostiteljstva u sjevernoj Italiji.

Na temu projekta izgradnje ribarske luke u uvali Žunac - Zonchi, župan je kazao kako Istarska županija putem Upravnog odjela za poljoprivredu te Upravnog odjela za održivi razvoj, intenzivno provodi aktivnosti vezane uz realizaciju predmetne ribarske luke. Osnovano je Povjerenstvo za izgradnju ribarskog dijela luke Žunac - Zonchi te je održano više sastanaka s Cehom ribara, predstavnicima Grada Pule te Lučke uprave Pula s ciljem definiranja daljnjih koraka za realizaciju projekta. Nadalje, prikupljena je postojeća dokumentacija i izrađena Studija predizvodljivosti, a slijedi izrada Maritimne studije. Treba istaknuti i kako će projektiranje ribarske luke i prijenos nadležnosti nad realizacijom projekta na Lučku upravu Pula, biti moguće nakon što se donesu izmjene PPU Grada Pule te PPU Istarske županije, što se očekuje tijekom 2024. godine.

Na kraju, župan Miletić je izrazio zadovoljstvo konstruktivnim radnim sastankom te je istaknuo kako će Istarska županija nastaviti podržavati rad i aktivnosti Obrtničke komore Istarske županije. Dogovoreno je i kako će se u narednom razdoblju održati dodatni radni sastanak v.d. pročelnice Božac Čujić s predstavnicima Obrtničke komore Istarske županije.

Hrvatska obrtnička komora je samostalna stručno poslovna organizacija obrtnika koja je osnovana radi promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva. Na razini županija djeluje 20 područnih obrtničkih komora, a u Istarskoj županiji djeluje sedam Udruženja obrtnika: Udruženje obrtnika Pula, Udruženje obrtnika Buzet, Udruženje obrtnika Labin, Udruženje obrtnika Pazin, Udruženje obrtnika Poreč, Udruženje obrtnika Rovinj i Udruženje obrtnika Bujštine - Umag.

Izvor: Istarski.hr

Netočni su navodi medijskih članaka koji najavljuju uvođenje „novog“ poreza iznajmljivačima te se radi istinitog informiranja javnosti daje sljedeće priopćenje:

Aktualnim izmjenama Zakona o lokalnim porezima (dalje: ZLP) ne uvodi se novi porez, niti se proširuje ili mijenja način njegove primjene.

Prema odredbama ZLP, porez na kuće za odmor je opcijski porez što znači da jedinice lokalne samouprave svojom Odlukom odlučuju  uvode li porez na kuće za odmor. Uz donošenje odluke o uvođenju poreza na kuće za odmor, jedinice lokalne samouprave ovlaštene su propisati visinu poreza, u granicama određenim ZLP, ovisno o mjestu, starosti, stanju infrastrukture te drugim okolnostima bitnim za korištenje kuće za odmor te nadležno porezno tijelo za utvrđivanje i naplatu poreza.

Ovim izmjenama ZLP, na zahtjev pojedinih jedinica lokalne samouprave, povećava se gornja granica za propisivanje visine ovog poreza te se preciziraju odredbe o utvrđivanju statusa kuće za odmor u slučaju kada se predmetna nekretnina koristi za iznajmljivanje u turizmu.

Naime, za utvrđivanje obveze poreza na kuće za odmor, kao jednog od oblika poreza na imovinu, bitno je utvrditi radi li se o zgradi ili dijelu zgrade ili stanu koji se koristi povremeno ili sezonski odnosno bitno je utvrditi da predmetna nekretnina nema namjenu trajnog korištenja (za stanovanje vlasnika ili druge osobe ili u drugu trajnu svrhu korištenja). Iznajmljivanje stanova, soba i postelja putnicima i turistima, koje se pruža prema posebnom propisu, je djelatnost koju obavlja fizička osoba te po osnovi djelatnosti za ostvarene prihode od djelatnosti propisana je obveza plaćanja poreza na dohodak prema odredbama Zakona o porezu na dohodak. Ako se djelatnost iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima pruža samo u dijelu kalendarske godine, razvidno je da se takva nekretnina koristi povremeno ili sezonski te bez obzira na obavljanje djelatnosti u predmetnoj nekretnina ista podliježe obvezi plaćanja poreza na kuće za odmor.

Porez na kuće za odmor i porez na dohodak koji plaćaju iznajmljivači porezni su oblici koji se utvrđuju neovisno jedan od drugoga, jer se radi o porezima koji se utvrđuju s različitih osnova. Porez na kuće za odmor utvrđuje se po osnovi vlasništva i načina korištenja određene nekretnine, dok se porez na dohodak utvrđuje po osnovi obavljanja djelatnosti prema ostvarenim prihodima ili po drugom kriteriju.

Ovakvo tumačenje ovih poreznih oblika proizlazi iz temeljnih postavki oporezivanja utemeljenih na tri stupa (rad, imovina i potrošnja) koje su implementirane u zakonske odredbe o obvezi plaćanja ovih poreza. Porezna uprava na nepromijenjeni način tumači i provodi ove zakonske odredbe od uvođenja ovih poreznih oblika, a što je jasno vidljivo i iz mišljenja na upite poreznih obveznika koje je objavljeno na Internet stranici Porezne uprave.(popis_misljenja - Porez na kuće za odmor i godišnji paušalni... (porezna-uprava.hr)

Izvor: Porezna uprava

NE PROPUSTITE!
Prijavite se na naš newsletter!