Kontaktiraj nas

+385 52 453-473

Radno vrijeme

Pon - Pet 7:00 - 15:00
Prema Pravilniku koji je na snazi od 15. rujna, uvodi se RVT pravilo (preboljeli-cijepljeni-testirani) koje se odnosi na sve zaposlene u Republici Sloveniji, ali i osobe koje obavljaju posao na teritoriju Slovenije te koriste usluge.
 
Svaka osoba koja se zaustavlja te obavlja posao u Sloveniji, mora zadovoljiti jedan od tri uvjeta (preboljeli-cijepljeni-testirani).
 
Prijevoznici u međunarodnom transportu također su dužni predočiti jedan od uvjeta, a iznimka su samo prijevoznici u tranzitu (iznimno im je dozvoljeno zaustavljanje na benzinskim crpkama za točenje goriva) koji u roku 12 sati napuštaju Sloveniju.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere - Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za kolovoz i rujan 2021.

Cilj ove mjere je zadržavanje radnika u djelatnostima kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za kolovoz je namijenjena poslodavcima iz sektora:

  • Prijevoz i skladištenje – prijevoz putnika i to kopnom, zrakom i vodom, te zračni prijevoz robe
  • Uslužne djelatnosti u vezi sa prijevozom
  • Djelatnosti pripreme i usluživanja pića (djelatnost 56.3)
  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
  • Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
  • Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko- moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.

Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. srpnja 2021. godine.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za kolovoz za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 24. rujna 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 24. rujna 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do statističkog podatka o postotku EU digitalnih COVID potvrda ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

Isplata mjesečnih troškova plaće za kolovoz 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 8. rujna do zaključno 23. rujna 2021. godine.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan namijenjena je poslodavcima iz sektora:

  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
  • Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
  • Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača
  • Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko- moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
  • Poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) stožera bez obzira na djelatnost.

Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. kolovoza 2021. godine.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za rujan za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. listopada 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 25. listopada 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do statističkog podatka o postotku EU digitalnih COVID potvrda ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

Isplata mjesečnih troškova plaće za rujan 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 25. rujna do zaključno 24. listopada 2021. godine.

Detaljnije informacije dostupne su na mjera-zrm.hzz.hr

Poštovani obrtnici,

Želite li se uključiti u proces naukovanja? Što je licencija za naučnike? Kako se izdaje? Gdje i na koji način se polaže majstorski ispit? Osnovna znanja o poučavanju učenika na naukovanju – kakav je to ispit?

Pozivamo vas na webinar koji će se održati dana 15.9.2021. godine, s početkom u 10.00 sati (online događaj na internetu), u organizaciji Obrtničke komore Istarske županije, Obrtničke komore Primorsko-goranske županije i Obrtničke komore Ličko senjske županije.


Svrha webinara je informiranje o svim značajnim temama koje se odnose na poučavanje naučnika u radionici obrtnika ili poduzetnika. Uputit ćemo vas u sve procese koji se tiču izdavanja licencije za naukovanje, polaganje majstorskog ispita i ispita osnovna znanja o poučavanju učenika na naukovanju.


Kako je dio procesa kod licenciranja i uvid Državnog inspektorata u vašu radionicu, u webinaru će sudjelovati inspektor zaštite na radu, gdin. Nenad Blagar.
Molimo da nam se obratite ukoliko ste zainteresirani sudjelovati u webinaru, koji će se organizirati online. Vaša prijava mora sadržavati: ime i prezime, kontakt (broj mobitela), e-mail. Molimo pošaljite vaše podatke na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. 

Rok prijave je do utorka 14.9.2021.


Kontakt osoba: Obrtnička komora Istarske županije, Vesna Božac, savjetnica za obrazovanje, 052/383 746 ili 052/212 993.


Prije početka radionice na vaš e-mail zaprimit ćete link putem kojeg ćete se moći uključiti u online webinar. Okvirno trajanje webinara 90 minuta.

Vlada Republike Slovenije donijela je izmjenu Odluke prema kojoj se utvrđuju uvjeti za ulazak u Sloveniju vezani za mjere zaštite o COVID-a 19. Prema Odluci koja vrijedi od 16. kolovoza, navedene su iznimke na koje se ne primjenjuje obveza negativnog PCR testa ili odlaska u karantenu. Jedna od iznimki odnosi se i na radnike u međunarodnom prijevozu koji napuštaju teritorij Republike Slovenije najkasnije 12 sati od ulaska u zemlju.
 
Navedena Odluka vrijedi do 22. kolovoza, a cijeli tekst možete pročitati ovdje: https://www.gov.si/novice/2021-08-14-izjema-brez-karantene-in-pct-bo-za-tranzit-veljala-do-22-avgusta/

START je informacijski sustav koji omogućava pokretanje poslovanja za trgovačko društvo i obrt na daljinu i bez punomoćnika, unutar nekoliko dana te putem samo 1 elektroničkog postupka.

Primarni cilj uspostave sustava jest pozadinski integrirati sve poslovne registre i postupke da bi se olakšao ulazak u poduzetništvo, a administrativno rasterećenje poduzetnika smanjilo za više od 30 %.

START integrira više dosadašnjih koraka i postupaka u jedan proces, više institucija i banaka u jedan elektronički entitet, a njihove usluge u jedan e-obrazac koji korisnik kreira u skladu sa svojim potrebama.
 
START je prva usluga pokretanja poslovanja koja omogućava:
Upis društva u sudski registar
Upis obrta u Obrtni registar
Upis u Registar poslovnih subjekata (Državni zavod za statistiku)
Upis u registar poreznih obveznika, registar obveznika PDV-a i/ili dodjela PDV ID broja (Porezna uprava)
Zahtjev za otvaranje transakcijskih računa poslovnih subjekata (banke)
Registracija u sustav HZMO-a
Elektronička uplata pristojbi i temeljnog kapitala
 
Prednosti sustava START pokretanje poslovanja na daljinu.
 
START Vam osigurava cjelovitu uslugu elektroničkog pokretanja poslovanja za društva i obrte, bez dolaska na fizičke lokacije nadležnih institucija, bez potrebe okupljanja partnera zbog sklapanja ugovora i bez punomoćnika.
 
 Više o tome na poveznici START

NE PROPUSTITE!
Prijavite se na naš newsletter!