Kontaktiraj nas

+385 52 453-473

Radno vrijeme

Pon - Pet 7:00 - 15:00

HDS ZAMP donio je Odluku o primjeni novih mjera solidarnih pogodnosti – COVID popusta za razdoblje od siječnja do lipnja 2021. godine.

Covid popusti i druge pogodnosti se primjenjuju u razdoblju od 1.1. do 30.6.2021.:
• za korisnike ugostiteljskih, smještajnih i drugih poslovnih objekata sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima je u razdoblju od početka primjene epidemioloških mjera (od 15.3.2020.) do 30.6.2021. odlukom Stožera civilne zaštite RH i Vlade RH bio zabranjen rad
• za korisnike ugostiteljskih objekata, plesnih škola, fitnes centara, sportskih prostora i sl. sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima je zabranjen rad u razdoblju od 21.11.2020 do 31.1.2021.
• za korisnike trgovinskih i drugih poslovnih prostora kao što su npr. frizerski saloni, wellness i sl. sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima nije zabranjen rad u razdoblju od 21.11.2020. do 31.1.2021.
• za korisnike smještajnih objekata (Hoteli, apartmani, sobe za iznajmljivanje i slično) produljuju se rokovi sporazumno ugovoreni u VIII. Aneksu Ugovora zaključenog između udruženja korisnika UPUHHa i HDS-a sa primjenom u 2021. godini
• za organizatore koncerata i priredbi
• za umjetnike izvođače koji kupuju DJ licencu


Za sve dodatne informacije i savjete obratite nam se na mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili telefonski: Centrala: 01/6387-000, Poslovnica Rijeka: 051/686-547

​U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne uprave provodit će i aktivnosti praćenja i provjere podataka o poslovanju poreznih obveznika koje se odnose na pravilno iskazivanje prihoda/primitaka u 2021. godini. Utvrđene činjenice u provedenim postupcima koristit će se pri određivanju cenzusa za ostvarivanje naknada kod djelatnosti koje su pogođene Koronavirusom (COVID-19).

Uz obavljanje navedenih aktivnosti, a u cilju sprječavanja sive ekonomije, zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će i pojačane nadzore fiskalizacije kao i postupke praćenja i provjere izdavanja i fiskaliziranja računa putem mobilnih uređaja. Nadzorne aktivnosti provodit će se na cijelom području Republike Hrvatske, uz svakodnevnu nazočnost inspektora na terenu.

Izvor: Porezna uprava

Ugostiteljski objekti i obiteljska poljoprivredna gospodarstva kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske dozvoljena priprema, dostava i usluživanje na otvorenim terasama i drugim otvorenim prostorima za usluživanje hrane, pića, napitaka i slastica isto mogu obavljati uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera i strogih mjera fizičke udaljenosti na način kako slijedi:


1. Zabranjeno je usluživanje jela, pića i napitaka u samom objektu.
2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van,
naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta.
Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice.
3. Najvažnija mjera na terasama je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da kada ljudi sjede za stolom, bude minimalno 1.5 metra razmaka od svakog stolca za stolom kao i do bilo kojeg stolca koji pripada drugom stolu. Razmak između stolova treba biti minimalno 3 metra.
4. Ovisno o veličini terase, stolova i stolaca, izračunava se najveći broj korisnika koje mogu istovremeno biti na terasi a obavijest o najvećem dopuštenom broju posjetitelja treba biti vidljivo istaknuta svima na uvid. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano
punjenje terasa.
5. Ako terase imaju pregrade i zidove od pleksiglasa, plastike ili stakla, iste se trebaju ukloniti ili otvoriti tako da prostor terase bude otvoren. Otvorenom terasom smatra se i terasa koja ima krov i otvoreno više od polovice pripadajućih stijena.
6. Na ulasku u terasu treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
7. Gosti smiju ulaziti u zatvoreni prostor objekta samo radi korištenja toaleta. Tijekom boravka u zatvorenom prostoru svi moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekat.
8. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
9. Preporučuje se da izvori buke ugostiteljskih objekata ne prelaze 50 dBA.
10. Nastupi muzičara kao i nastupi DJ-a nisu dopušteni.

Izvor: HZJZ

U Puli je jučer (1.3.2021.) održan redoviti sastanak Stožera Civilne zaštite Istarske županije (D. Kozlevac, dr. A. Stojanović) s predstavnicima Obrtničke komore Istarske županije i Ceha ugostitelja (R. Momić, S. Briškoski, E. Sorić).
 
Na sastanku su analizirane nove mjere nacionalnog stožera, s naglaskom na otvaranje terasa ugostiteljskih objekata. Još jednom je istaknuto kako nije utvrđeno da su ugostiteljski objekti izvor zaraze, te kako veća opasnost od širenja virusa leži u drugim segmentima. Apelira se na sve ugostitelje Istarske županije da se striktno pridržavaju epidemioloških mjera na terasama (razmak stolova, broj osoba), te da paze i na vizualni dojam. Ceh je prenio spremnost ugostitelja da se cijepe kako bi doprinijeli sigurnosti gostiju.
 
Na koncu je izraženo zadovoljstvo suradnjom Stožera, te Komore i Ceha, koja rezultira kvalitetnim i konzistentnim prijedlozima, koji su omogućili popuštanje restriktivnih mjera. Cilj mora biti stabilnost poslovanja, te da se Istarska županija trajno zadrži u "zelenoj" zoni.
 
Idući sastanak održat će se sljedeći tjedan, kad će se razgovarati o situaciji nakon 15.3.2021., a otvorit će se i teme rada u nekim drugim djelatnostima (turistički segment, sajamske i slične priredbe).
 
Izvor: OKIŽ

Najavljeno otvaranja terasa ugostiteljskih objekata korak je ka normalizaciji poslovanja, iako za većinu ugostitelja takav oblik rada neće donijeti prihode kojima bi mogli podmirivati sve troškove.

Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a pozdravlja najavljeno popuštanje epidemioloških mjera i mogućnost rada terasa ugostiteljskih objekata. No, upozoravaju kako će na taj način funkcionirati samo dio kapaciteta pojedinih ugostiteljskih objekata, a u obzir treba uzeti i teritorijalne razlike, jer rad na otvorenom uvelike ovisi o vremenskim prilikama.

„Prvenstveno, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a očekuje nastavak postojećih ekonomskih mjera - potpora za očuvanje radnih mjesta dok god traje kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa te naknadu fiksnih troškova. Uz te osnovne zahtjeve, predložili smo niz konkretnih prijedloga čija primjena će omogućiti da ugostiteljska djelatnost preživi ovo teško poslovno razdoblje“, rekao je Joso Smolić, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.

Također, prema resornim institucijama upućeni su prijedlozi mjera za koje Ceh ugostitelja HOK-a smatra kako trebaju odmah stupiti na snagu, jer će se njima osigurati opstanak ovog sektora, koji je u krizi pretrpio najveću štetu.

Prijedlozi Ceha ugostitelja HOK-a su sljedeći:

Proširivanje postojećih dozvola za usluživanje na otvorenom. Pokrenuta je inicijativa za privremeno korištenje terasa ugostiteljskih objekata na većoj površini od ranije utvrđene rješenjem tijekom 2021. godine, na mjestima gdje je to moguće provest bez narušavanja prostora.
Produljenje roka za plaćanje PDV-a na 2 mjeseca. Omogućiti izmjenom postojećih propisa dodatan vremenski rok u kojem je potrebno izvršiti plaćanje PDV-a na 60 dana, za vrijeme trajanja epidemioloških mjera koji propisuju restrukcije u poslovanju.
Isporuka repromaterijala ugostiteljstvu oslobođena PDV-a (posebne okolnosti) radi „cash flow“.
Ukidanje obveze plaćanja mjesečnih akontacija poreza na dohodak i poreza na dobit u razdoblju do 31.12.2021. godine. Ovim poreznim rasterećenjem osiguralo bi se da određena sredstva „ostanu“ na raspolaganju za pokrivanje tekućeg poslovanja te time osigurala likvidnost poslovanja.
Isplata jednokratne novčane pomoći ugostiteljskom sektoru. Predlažemo da se ugostiteljima odobre nepovratna sredstva u iznosu od 3% bruto prometa 2019., kako bi mogli pripremiti lokale i nabaviti osnovne namirnice za početak rada u svojim objektima.
Reprogram postojećih obaveza. U dogovoru s komercijalnim bankama sve financijske obveze (glavnica, kamate) iz svih vrsta ugovora o kreditu (redovne, financijsko restrukturiranje, prisilne nagodbe itd.) odgoditi za 2022. ili za dodatnih 12 mjeseci od trenutka postizanja konsenzusa.
Mogućnost korištenja državnih jamstava kroz program Vlade/ministarstva turizma i sporta. Započeti što skorije primjenu Programa dodjele državnih potpora sektoru turizma i sporta u aktualnoj pandemiji COVID-a 19. Definirati jasne kriterije te način dobivanja/korištenja istih radi pripreme objekata za početak poslovanja te unapređenja usluge i podizanja kvalitete ponude.

Izvor: HOK

NE PROPUSTITE!
Prijavite se na naš newsletter!