Naslovnica
Zaposlenje

Zaposlite se posredovanjem UOP-a

zaposlenje
Novosti iz cehova
Aktualni propisi
Postupak kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom objektu u vrijeme pandemije COVID-19

Kod postavljanja sumnje na zaraznu bolest COVID-19 u posjetitelja smještajnog objekta, potrebno je poduzeti sljedeće korake:

- Odgovorna osoba u smještajnom objektu obavještava o bolesti gosta liječnika u ugovornoj ambulanti ili liječnika u turističkoj ambulanti radi obavljanja pregleda.

- Ako u prvom kontaktu s liječnikom, nadležni liječnik postavi sumnju da je osoba zaražena virusom SARS-Cov-2 odgovorna osoba smještajnog objekta zamoli gosta da ostane u smještajnoj jedinici sa zatvorenim vratima te osigura bolesnom gostu medicinsku (kiruršku) masku i papirnate maramice u dovoljnoj količini te uputi gosta da ne izlazi iz sobe sve do liječničkog pregleda (dolazak liječnika u kućnu posjetu ili organizirani prijevoz bolesnog gosta do liječničke ordinacije) i dobivanja daljnjih uputa.

-Nadležni liječnik pregledom bolesnika utvrđuje jesu li zadovoljeni kritelji postavljanja sumnje na COVID-19 i ovisno nadalje o kliničkom stanju gosta određuje potrebu za pozivanjem epidemiologa.

Pri postavljanju sumnje na COVID, uzima se ili organizira uzimanje brisa radi pravovremene dijagnostike COVID infekcije i određuje se bolesnom gostu i njegovim bliskim kontaktima izolacija u smještajnim jedinicama do prispijeća rezultata testiranja.

Zaposlenici smještajnog objekta odnosno pružatelji usluga smještaja u domaćinstvu ne ulaze u sobu u kojoj je osoba pod sumnjom na COVID-19 i sobe u kojoj su njezini bliski kontakti, a goste se obavijesti da se zamjena posteljine kao i čišćenje sobe neće odvijati u uobičajenim razmacima i na uobičajeni način. Svaki takav gost mora sam održavati čistoću sobe/prostora u kojem boravi sa sredstvima koja će smještajni objekt ustupiti na raspolaganje. Usluživanje obroka odvijati će se dostavom u sobu, a gosti koji nemaju polupansionski ili puni pansionski smještaj kupovati (naručivati) će obroke iz smještajnog restorana radi kontrole ulazaka i izlazaka u smještajni objekt/sobu uz dostavu obroka do pred vrata sobe/apartmana. U manjim ili apartmanskim smještajnim objektima će vlasnik ili odgovorna osoba za smještaj organizirati dostavu hrane i ostalih potrepština za gosta do vrata sobe te kontaktirati s nadležnom zdravstvenom službom.

Ako postoji potreba kontakta s bolesnim gostom za vrijeme čekanja rezultata testiranja na COVID-19, određuje se jednu osobu koja će se baviti gostom uz obvezno nošenje zaštitne medicinske maske i rukavica, te održavanje fizičke udaljenosti od bolesnika.

Maske, rukavice i slična zaštitna oprema treba odmah nakon korištenja biti bačena u kantu za otpatke s poklopcem u koju su uložene dvije plastične vrećice za otpad. Nakon bacanja zaštitne opreme u smeće, djelatnici trebaju oprati ruke sapunom i vodom ili ih dezinficirati.

Gosti koji su dio iste grupe ili iste obitelji s oboljelim također moraju ostati u svojim sobava dok se ne uspostavi kontakt s nadležnim liječnikom te do prispjeća nalaza ako liječnik postavi sumnju na COVID-19.

Ako liječnik utvrdi da gost nije inficiran, određuje mu terapiju za njegovo stanje, samoizolacija se ukida gostu i njegovim bliskim kontaktima i gost se može slobodno kretati po objektu ukoliko to dopušta njegovo zdravlje i zaštita zdravlja ostalih gostiju turističkog objekta.

U slučaju potvrde zarazne bolesti, gosta kojemu je COVID-19 povrđen, transportira se u zdravstvenu ustanovu sukladno uputi liječnika korištenjem osobnog vozila, organiziranog transporta ili sanitetskim prijevoza. U slučaju nagle pojave teških, po život ugrožavajućih simptoma poziva se hitna medicinska služba.
Transport javnim prijevozom NIJE DOZVOLJEN. 

 

Prethodna stranica