Naslovnica
Zaposlenje

Zaposlite se posredovanjem UOP-a

zaposlenje
Novosti iz cehova
Aktualni propisi
U Šibeniku usvojeni zaključci 31. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika

31. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, u Šibenik je privukao 500-tinjak sudionika. Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, a pokrovitelj Ministarstvo turizma RH. Manifestacije poput ove obrtnicima su prava prilika da iznesu svoje stavove i upozore na poteškoće i nelogičnosti s kojima se susreću u poslovanju.
"Ugostiteljstvo je preduvjet razvoja turizma jer ugostitelji su ti koji svojom ponudom osiguravaju široku paletu vanpansionskih popratnih sadržaja", naglasio je u svom uvodnom govoru Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, obrativši se posebno i izaslaniku predsjednika Vlade RH, državnom tajniku ministarstva turizma, Tončiju Glavini, kojemu je zahvalio na kvalitetnoj komunikaciji i uvažavanju konstruktivnih prijedloga Hrvatske obrtničke komore, ali i pozvao na još uspješniju suradnju i osluškivanje „glasa s terena", jer zadovoljstvo ugostitelja je garancija kvalitete usluge.

Cilj organizacije Kongresa jest omogućiti ugostiteljima da tijekom dva dana druženja razmijene iskustva i  definiraju zajedničke probleme, ali i prijedloge za boljitak poslovanja te ih iznesu predstavnicima državnih institucija.

Biti glas ugostitelja i boriti se za realizaciju njihovih zahtjeva zadaća je i Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore kojemu je na čelu Nenad Šepak.

Od ugostitelja se očekuje da u svrhu razvoja turizma u svom poslovanju budu fokusirani na kvalitetu, a ujedno i  fleksibilni, inovativni i raznoliki, a susreću se s brojnim problemima, od poteškoće u pronalasku kvalificiranih radnika preko visokih davanja i fiskalne presije, PDV-a koji još nije snižen, do problema s inspekcijskim nadzorom i previsokim kaznama.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Dragutin Ranogajec zaključio je „Da je obrtnik biti lako i političari bi bili obrtnici. Zato je potrebno kroz artikulirane i opravdane zahtjeve cehova, inzistirati na  boljem okviru za poslovanje nas obrtnika."

Zahtjevi ugostitelja i turističkih djelatnika se artikuliraju kroz usvajanje Zaključaka kojima se iznose prijedlozi za poboljšanje poslovanja.

Zaključci 31. Kongresa ugostitelja su: 

 1. Ponavljamo traženje za uvođenjem snižene stope PDV-a na hranu u ugostiteljstvu na 13% kako bi se izjednačila porezna stopa za ovu djelatnost.

2. Inzistiramo da Vlada uvaži traženje Hrvatske obrtničke komore da se u srednjoškolskom strukovnom sustavu za ugostiteljska zanimanja unaprijedi jedinstveni model obrazovanja na način da se osigura više prakse.

3. Apeliramo na Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava da omogući zapošljavanje stranih radnika za obrtnike ugostitelje na način da osigura brži i lakši model zapošljavanja. 

4. Tražimo da se prilikom provedbe inspekcijskih nadzora, umjesto isključivo represivnih mjera, provede edukacija i informiranje o problemu.

5. Tražimo priznavanje troškova reprezentacije u 100-postotnom iznosu.

6. Tražimo ukidanje poreza na potrošnju, koji je propisan samo za ugostiteljstvo.

Izvor: HOK.hr

 

 

Prethodna stranica