Naslovnica
Zaposlenje

Zaposlite se posredovanjem UOP-a

zaposlenje
Novosti iz cehova
Aktualni propisi
Završen 10. Susret prijevoznika HOK-a

 

Jubilarni, 10. Susret prijevoznika Hrvatske obrtničke komore, ponovo je bio prilika da se na jednom mjestu okupe domaći prijevoznici kako bi razmijenili međusobna iskustva i istaknuli probleme na koje nailaze u poslovanju. Oko 150 prijevoznika, u okviru radnih sastanaka, izlaganja, prezentacija i panela, dva su dana raspravljali o mogućnostima unaprjeđenja struke.

Negativan trend koji je doveo do toga da je od 2009. godine, zatvoreno ukupno 1.519 obrta koji se bave prijevozničkom djelatnosti razlog je za zabrinutost, ali i povod za aktivnije nastojanje u smjeru homogenizacije prijevoznika kao skupine u svrhu bržeg i lakšeg ostvarivanja ciljeva.

To je u svom pozdravnom govoru istaknuo Dalibor Kratohvil, predsjednik Organizacijskog odbora 10. Susreta prijevoznika, dodavši da vjeruje kako će ovaj susret artikulirati smjernice nadležnim institucijama u rješavanju problema svih koji se bave prijevozničkom djelatnošću, a čine nemalu brojku od 10 % ukupnog broja obrta.

Ulaskom u EU, domaći prijevoznici dobili su snažnu konkurenciju na europskom tržištu prijevozničkih usluga pa je kvalitetan zakonodavni okvir ono što im može i mora maksimalno olakšati poslovanje i stvoriti okvir za očuvanje postojećih te stvaranje novih radnih mjesta.  

Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo izrazio je nezadovoljstvo nepojavljivanjem relevantnih sugovornika iz Ministarstva mora, pomorstva i infrastrukture i drugih institucija nadležnih za prijevozničku djelatnost: „I dalje ćemo ostati otvoreni za dijalog, ono što je danas ovdje izostalo. Tražimo da se uvjeti poslovanja olakšaju i da se pronađe način da svi imamo jednake uvjete poslovanja. Ono što sada imamo je poslovanje s negativnom ili minimalnom profitabilnošću". Član Ceha prijevoznika Mario Crnković dodao je da „Hrvatska još nije spremna za potpunu liberalizaciju tržišta", koju donosi Nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.

U programu ovog skupa poseban interes izazvao je panel pod nazivom „Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, izmjene i dopune, naglasak na prijevozu putnika" koji je okupio relevantne sudionike Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Fakulteta prometnih znanosti, Sekcije taksi prijevoznika HOK-a i EKO taxija.

Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika HOK-a, Božo Miletić, naglasio je kako već svi sve znaju o nastojanjima da se čuje struka pri izradi novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. „Nacrt prijedloga Zakona koji je u prosincu bio na javnom savjetovanju i Nacrt koji je nakon javnog savjetovanja dospio u javnost, nema podršku struke i bio bi teško provediv na terenu s čime se slažu i ostali kolege prijevoznici. Komentari koje smo imali na predmetni Nacrt nisu usvojeni, a za to nismo dobili obrazloženje. Žao mi je što ovdje nema predstavnika ministarstva, da ih pitamo zašto je to tako i kada će država početi brinuti o onima koji ispunjavaju sve svoje obveze, plaćaju poreze itd." istaknuo je Miletić.

U svakodnevnom poslovanju taksi prijevoznika, koji se već duže od dvije godine susreću s nelojalnom konkurencijom, čega su i institucije svjesne, traži se samo fer tržišna utakmica kako bi se obrtnicima omogućio opstanak na tržištu.   

Izvor: HOK.hr

 

 

 

 

 

 

Prethodna stranica